Case

Case: Inkluderende arbeidsliv

Kunde

NHO - Næringslivets Hovedorganisasjon

Periode

Høst 2022

Format

Innholdskampanje

NHO - Næringslivets Hovedorganisasjon engasjerte i høst Amedia Innholdsbyrå til å jobbe med en større kampanje. Målet var å motivere og tilrettelegge for at flere bedrifter skal rekruttere bredt og få flere som står utenfor arbeidslivet i jobb.

En av historiene Amedia Innholdsbyrå fikk i oppdrag å formidle, var historien til Narek Mirazizian fra Ukraina som fikk fast jobb hos Bien Basar uten å kunne norsk. "Et fantastisk eksempel på en løvetannhistorie som kan oppstå når flere instanser drar sammen og tenker litt annerledes", sier regiondirektør i NHO, Helene Frihammer.

Mangfold og inkludering er en viktig investering i fremtidens arbeidskraft. I dag står over 600.000 nordmenn uten jobb, samtidig som mange bedrifter har et stort bemanningsbehov. NHO jobber aktivt med å inspirere flere bedrifter til og ansette bredt.

Dette har vært så lærerikt, spennende og givende!

Se artikkelen om Narek Mirazizian her

Design og utvikling av Bonefish.no