Fagstoff | Amedia Annonse

Flere veier til å annonsere i Amedias lokalaviser | Amedia Annonse

Skrevet av Christian Nordhelle | 23. oktober 2025

Amedia har gjort det enkelt og fleksibelt for deg å annonsere i våre lokalaviser. Du kan velge om du vil få hjelp til alt eller styre detaljene selv.

La en av våre medierådgivere hjelpe deg

Amedia Annonse er spesialister på markedsføring for bedrifter i alle størrelser. Vi tilbyr kostnadseffektive annonseringsløsninger i Amedias lokalaviser, og gjør det enkelt for deg hele veien. Vi starter med å finne ut hva du ønsker å oppnå. Deretter tar vi oss av alt fra produksjon av annonsen, plassering i avisene og oppfølging underveis. Har du en ferdig annonse du vil bruke, går det også helt fint.

Du kan følge med på resultatene dine underveis i kampanjen og ved endt kampanje får du en rapport som viser hva du har oppnådd av målbare resultater. Ønsker du en gjennomgang av resultatene, går vi gjennom denne sammen med deg.

Amedia Annonsekjøp - en plattform for deg som liker å styre kampanjen selv

Hvis du er vant til å annonsere via sosiale medier eller Google, liker du kanskje å styre spakene selv?

Amedia har en egen selvbetjent annonseplattform som lar annonsørene sette opp kampanjer på egen hånd, slik du for eksempel gjør i Meta/Facebook og Google. 

Gjennom Amedia Annonsekjøp kan du enkelt planlegge, kjøpe og optimalisere annonsering på tvers av Amedias nettverk som inkluderer over 100 lokalaviser. Ønsker du å justere på noe underveis, kan du fritt gjøre dette uten å kontakte en medierådgiver. Du får selvfølgelig samme pris som du får ved å booke kampanjer via våre medierådgivere.

Amedia Annonsekjøp passer for deg som liker å være “hands on" og følge med på kampanjen underveis. Det er veldig enkelt å opprette kampanjer. 

God dekning i en kontekst folk har tillit til

Amedia er Norges største utgiver av lokale medier, med en ukentlig rekkevidde på mer enn 3 millioner lesere. Amedia tilbyr annonsører muligheten til å nå ut til et bredt publikum gjennom både papir- og nettaviser.

I 2023 gjennomførte Yougov en undersøkelse på vegne av Amedia. Her kom det tydelig frem at norske medier oppfattes langt mer troverdige enn sosiale medier. 49% av de spurte mener lokalaviser oppfattes som troverdige, mens kun 15% av de spurte mener Tiktok, som scorer høyest blant de sosiale mediene, er troverdig. Resultatene er basert på over 1500 respondenter. Du kan lese mer om undersøkelsen her.

Lokalaviser gir din bedrift høy troverdighet og lokal forankring​.