Fra venstre Ragnhild S. T. Kræmer (salgssjef i Amedia Annonse), Tora Berg-Braskerud, Markus Pettersen, Amra Krdzalic og Christian Thu (direktør for Nasjonalt Salg i Amedia Annonse). Foto: Ihne Pedersen.

    Amedia Annonse ansetter tre nye og rigger seg for vekst i annonsemarkedet

    Publisert: 28. februar 2025

    Amedia Annonse har ansatt Tora Berg-Braskerud, Markus Pettersen og Amra Krdzalic som nye Key Account Managere. Parallelt styrker Amedia satsingen mot mediebyråene og det nasjonale annonsemarkedet og oppretter en ny avdeling som skal jobbe målrettet for å skape digital vekst i det nasjonale annonsemarkedet.

    – Vi er svært glade for å få Tora, Markus og Amra med på Amedia-laget. De kommer til å tilføre oss bred erfaring og kompetanse, energi og engasjement. Dette kommer annonsørene og byråene våre til å merke og få stor glede og verdi av, sier Christian Thu, direktør for Nasjonalt Salg i Amedia Annonse.

    Samtidig oppretter vi nå et nytt team i Amedia Annonse, Byrå & Vekst, som skal skape vekst på store norske annonsører gjennom aktiv tilstedeværelse i hverdagen til mediebyråene, sier Christian Thu. Dette skal sikre at Amedia er mer synlige i markedet, blir et naturlig og effektivt valg for norske mediekjøpere og ikke minst skape verdi og effekt for annonsørene.

    Tora kommer nå sist fra OMD og har tidligere jobbet i mediebyåret Enklere Valg, samt har solid salgserfaring fra utendørs- og radiokanaler. Markus kommer fra Clear Channel og tar med seg et stort nettverk fra både byråer og annonsører. Amra kommer fra stillingen som prosjektleder i mediebyrået Initiative, som er en del av IPG Mediabrands. Her har hun jobbet med store nasjonale og internasjonale annonsører. Før dette jobbet hun på kundesiden.

    – For meg var Amedia et naturlig steg videre i karrieren etter en veldig spennende og lærerik periode i Clear Channel, sier Markus Pettersen. Det å få jobbe med redaktørstyrte medier i et av Norges største mediekonsern og samtidig skape verdi for annonsørene og mediebyråene ser jeg frem til.

    Både Tora og Amra, som kommer fra mediebyrå-siden, gleder seg stort til å jobbe på den andre siden av bordet. Når muligheten nå åpnet seg hos Amedia var vi ikke i tvil om at dette ønsker vi å være en del av, sier de samstemte.

    Samtlige startet i Amedia Annonse i februar.

    Design og utvikling av Bonefish.no