Fredag 26. mai gikk den internasjonale medieprisutdelingen av stabelen i New York, der Amedia Salg og Marked og Amedia Innholdsbyrå stakk av med tre priser.
International News Media Association (INMA) som har til hensikt å vise frem det beste medieindustrien har å by på fra hele verden, delte ut priser fordelt på 20 ulike kategorier fredag kveld.
Amedia Salg og Marked og Amedia Innholdsbyrå kom på førsteplass for henholdsvis «Best Use of Data to Drive a Business Result» og «Best Idea to Grow Advertising Sales». ASM fikk også en andreplass i den sistnevnte kategorien. Budstikka og NTB var dessuten nominert i kategorien «Best New Digital Product» for sitt samarbeid med politiet om «Oslopiloten».
Vinnercaset til Amedia Salg og Marked er et samarbeid med NorgesGruppens lojalitetsprogram Trumf. Sammen har de funnet en unik måte å målrette digitale annonser mot Amedias innloggede abonnenter.
Tjenesten, som kalles CRM-match, har hatt stor suksess i en Meny-kampanje for asiatisk mat, og førte til betydelig økt omsetning.
– Å vinne denne prisen sammen med Norgesgruppen er utrolig gøy og en stor ære. Det viser at vårt arbeid holder internasjonalt nivå og at vi skaper effekt og verdi for våre annonsører, sier Christian Thu, salgsdirektør i Amedia, og legger til:
– Det viser også verdien av å bruke førstepartsdata og målrette annonser mot innloggede brukere. Her er Amedia og Schibsted ledende i Norge, faktisk også på verdensbasis, hvilket denne prisen viser.
Amedia Innholdsbyrå vant sin pris for en innovativ løsning som kan revolusjonere tilnærmingen til reklamesalg. Byrået har skapt en unik løsning som endrer hvordan innholdsmarkedsføring formidles og selges i de over 100 Amedia-eide avisene rundt om i hele Norge.
– Dette er en stor seier for hele teamet vårt, og det er en stor ære å motta en så betydningsfull anerkjennelse fra det internasjonale mediesamfunnet, sier Sara Oksdøl, daglig leder i Amedia Innholdsbyrå.
Basert på Amedias førstehåndsdata tillater løsningen automatisk tilpasning av innholdet for ulike målgrupper i artikler for innholdsmarkedsføring. Dette gir en forbedret brukeropplevelse, samtidig som det maksimerer potensialet for reklamesalg. Dermed bringer løsningen verdifulle fordeler til annonsører.
– Vårt fokus har alltid vært på å levere godt innhold og effekt til våre kunder. Denne prisen er en bekreftelse på vårt arbeid, og vi er utrolig stolte, sier Monika Sveen, strategisk rådgiver i Amedia Innholdsbyrå.
Telefon: 02088
E-post:
Schweigaards gate 15
0191 Oslo
PB 1168 Sentrum
0107 Oslo
Design og utvikling av Bonefish.no