Thomas Andreassen og Madeleine Rognerud startet i Amedia Annonses avdeling for
plattform- og annonseteknologi 1. oktober.
Thomas Andreassen blir Yield Manager, mens Madeleine Rognerud går inn som
Adtech Manager.
– Vi er glade for å få to nye medarbeidere til vår avdeling for plattform- og annonseteknologi. To veldig spennende ansettelser, sier Jonathan Brænde, direktør for plattform- og annonseteknologi hos Amedia Annonse.
– Vi er sikre på at Thomas og Madeleine vil bli verdifulle tilskudd til teamet vårt. Nå gleder vi oss til å bli bedre kjent med dem, sier Jonathan Brænde videre.
Andreassen kommer fra GroupM hvor han har jobbet i drøye seks år. Der har han blant
annet jobbet som trading- og prosjekt-kontroller, samt som Media Investment Analyst. Han har også jobbet hos ABG Sundal Collier.
Av utdanning har han blant annet Master of Science fra Copenhagen Business School, samt en Bachelor i økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI.
– Vi ser virkelig frem til å benytte hans sterke kompetanse innenfor området yield management og optimalisering av annonseinntekter, sier Jonathan Brænde.
Madeleine Rognerud har sist vært fem år hos Schibsted. Der har hun vært i ulike roller – og
da som Ad Operation Manager, Programmatic Campaign Manager og som Plattform
Operation Manager som hun sist jobbet som.
Når det gjelder utdanning, er hun Master of Science fra Handelshøyskolen BI. I tillegg har
hun en Bachelor i PR- og kommunikasjonsledelse.
– Hennes innsikt i annonseplattformer og annonseteknologi vil være svært nyttig for oss, forteller Jonathan Brænde.