Mediemangfold er bærebjelken i et fritt demokrati, for hvordan skal vi få et opplyst ordskifte hvis vanlige folk ikke møter andres meninger og opplevelser?
Dette er grunnlaget for annonsekampanjen Nettavisen har kjørt de siste ukene, der avisen har pirket i standardfraser og bortforklaringer, og fortalt hva det egentlig betyr når et styre angivelig har tillit til treneren, eller en toppsjef trekker seg av hensyn til familien.
I Amedias redaktørstyrte medier er redaktøren suveren til å prioritere redaksjonelle satsinger og prioritere saker på forsiden, naturlig nok. Friheten ligger i avisens utgivergrunnlag, der det heter at Nettavisen bygger på de liberale verdiene i moderne, europeiske demokratier.
Nettavisen tror på åpen debatt og konstruktiv meningsbryting i et fritt samfunn, og har ingen bindinger til andre enn våre egne lesere. Nettavisen er rasjonell, tolerant og vidsynt. Avisen tror på teknologisk fremskritt og utvikling, og er kritisk til at overtro, religion og tradisjoner hindrer folks mulighet til å bestemme over egne liv. Avisen mener at alle mennesker er likeverdige, og har rett til fullverdige liv, heter det blant annet.
Med over 750.000 daglige lesere spredt over hele landet, men med spesiell tyngde i byene, når du et stort publikum med annonsene dine. Leserne har noe høyere inntekt enn gjennomsnittet, og er noe yngre enn den vanlige papiravisleser. Vår strategi er å nå enda bredere ut. Vi ønsker å tiltrekke flere kvinnelige lesere og nå en yngre målgruppe med viktig journalistikk som utfordrer tankesett og inspirerer til refleksjon.
Ved å annonsere i Nettavisen når du en engasjert og mangfoldig leserbase som verdsetter kvalitetsjournalistikk og setter pris på ulike perspektiver. Bli med oss i kampen for et mer opplyst, åpent og fritt samfunn.
– Gunnar Stavrum