Vant internasjonal datapris: Thomas Edvardsen, Christian Thu og Cato Lunde.

    NorgesGruppen og Amedia vant internasjonal datapris

    Publisert: 27. mai 2023

    Amedia Salg og Marked og dagligvarelojalitetsprogrammet Trumf fikk seier i den prestisjetunge konkurransen INMA Global Media Awards i kategorien; «Best Use of Data to Drive a Business Result». Prisen ble delt ut i New York i regi av INMA fredag kveld.

    Salgsdirektør i Amedia, Christian Thu og salgssjef Cato Lunde, var sammen med Thomas Edvardsen fra NorgesGruppen på plass i New York for å motta prisen.

    A perfect match - Unik treffsikkerhet med CRM-match

    Vinnercaset er et samarbeid mellom Amedia og NorgesGruppens lojalitetsprogram Trumf. Sammen har de funnet en unik måte å målrette digitale annonser. Tjenesten kalles CRM-match som går ut på å matche førstepartsdata fra Trumf med førsteparsdata basert på Amedia innloggede brukere. Slik kan man målrette annonser og budskap basert på Trumf-data gjennom Amedias kanaler og flater.

    Daglivarekjeden Meny, som er tilknyttet Trumf sitt lojalitetsprogram, valgte å benytte CRM-match på en kampanje for asiatisk mat. Målet var å øke omsetningen i målgruppen med 15 %. Resultatet overgikk alle forventninger, og viste hele 50 % økning.

    Det var hard konkurranse og mange finalister i kategorien, og Amedia Salg og Marked er veldig fornøyde med førsteplass i den internasjonale konkurransen.

    Å vinne denne prisen sammen med Norgesgruppen er utrolig gøy og en stor ære. Det viser at vårt arbeid holder internasjonalt nivå og at vi skaper effekt og verdi for våre annonsører, sier Christian Thu, salgsdirektør i Amedia. Og ikke minst viser dette verdien av å bruke førstepartsdata og målrette annonser mot innloggede brukere. Her er Amedia og Schibsted ledende i Norge, faktisk også på verdensbasis, hvilket denne prisen viser, sier Thu videre.

    Flere priser til Amedia

    Amedia vant flere priser i årets konkurranse. Amedia Innholdsbyrå fikk førsteplass i kategorien "Best Idea to Grow Advertising Sales". I tillegg fikk Amedia Salg og Marked en andreplass i samme kategori.

    Se alle vinnerne her

    Design og utvikling av Bonefish.no