Lars Terje Husbyn (31) har startet som ny Lead Innsikt og Effekt i Amedia Annonse. Han kommer fra en stilling som rådgivende analytiker i analyseavdelingen til Publicis, hvor han jobbet med reklame, markedsføring og merkevare på tvers av FMCG, dagligvare, bil, utdanning, retail og NGO-er.
Før tiden i Publicis har Lars Terje vært Merkevarerådgiver hos Norsk Tipping, hvor han jobbet med strategiutvikling og operasjonell oppfølging av merkevarer innen sportsspill. Han har også erfaring som trainee i Kantar Insights, der han arbeidet med forvaltning og formidling av data.
– Lars Terje vil ha en sentral rolle i å videreføre og utvikle arbeidet med å dokumentere og synliggjøre effekten og effektiviteten av annonsering i Amedias kanaler, både nasjonalt og lokalt. Med sin bakgrunn innen analyse og merkevare vil han være en viktig ressurs i arbeidet med å videreutvikle Amedia Annonse som en ledende aktør innen kommersielle innsiktsløsninger, sier Ørjan Norbom, leder for analyse og innsikt i Amedia Annonse.
Husbyn ser frem til å ta fatt på oppgavene i Amedia:
– Jeg er svært glad for å bli en del av Amedia og har allerede rukket å få et veldig godt inntrykk av det dyktige og ambisiøse miljøet her. Amedia spiller en svært viktig rolle i det norske medieuniverset som et av landets største redaktørstyrte mediekonsern, og jeg ser frem til å bidra med å styrke denne posisjonen fremover.
Gjennom innsikt og data skal vi sikre at annonsørene våre får relevante, effektive og treffsikre løsninger, som både engasjerer og skaper verdi:
– Med en unik kombinasjon av nasjonal dekning og lokal nærhet får annonsørene muligheten til å treffe målgruppene sine med relevant og engasjerende innhold. Med Lars Terje på laget styrkes satsingen på innsikt og analyse, slik at annonsører får enda bedre dokumentasjon på effekt og treffsikkerhet. Målet er å gjøre det enda enklere for kundene å lykkes med annonsering som skaper verdi, avslutter Ørjan Norbom.
Lars Terje begynte i sin nye rolle i februar.