Skip to main content

Målretting av annonsekampanjer

Markedsføring er best når du treffer de rette menneskene

Målretting av annonsekampanjer

Det er viktig at markedsføringen din treffer de rette menneskene, og det å målrette annonsekampanjene dine skaper større sannsynlighet for dette. I Amedia Annonse tilbyr vi en rekke typer målretting av digitale annonsekampanjer.

Hva er målretting?

Målretting er å tilpasse både budskap og markedsføring for å treffe spesifikke grupper av mottakere. Dette gjøres for å øke effektiviteten og relevansen i markedsføringen.

Begrepet målretting er bredt og omfatter alt fra flaten du viser markedsføringen din på, til gruppene du ser for deg at skal bli eksponert for den.

I Amedia Annonse bruker vi begrepet både bredt og spesifikt; det å annonsere i en gitt lokalavis er i seg selv en målretting mot en gruppe mennesker, mens du digitalt kan velge å målrette annonsekampanjen din mot bestemte segmenter av samfunnet.

 

Hva er en målgruppe?

En målgruppe i markedsføringssammenheng er en definert gruppe mennesker man innretter sin kommunikasjon og markedsføring mot.

Når vi i Amedia annonse snakker om en målgruppe, snakker vi som regel om de spesifikke datamålgruppene eller kontekstuelle kategoriene vi kan målrette din digital annonsering mot.

Datamålgruppene våre er basert på data vi innhenter om våre innloggede lesere på nett, mens de kontekstuelle kategoriene baserer seg på inndeling av artikler etter tematikk.

Datamålgrupper

Våre datamålgrupper er basert på informasjon våre lesere gir fra seg når de er innlogget på en av våre nettaviser. Denne dataen beriker vi ved innhenting av informasjon fra offentlige registre, samtidig som vi anonymiserer leserne for å ivareta personvernet.

Med våre datamålgrupper kan du målrette din digitale annonsering mot alt fra kjønn, alder og geografi, til lesernes interesser og hvor mange de er i husstanden.

Når du målretter med våre datamålgrupper kan du nå akkurat de av våre innloggede lesere du er interessert i at skal se ditt budskap.

Les om datamålgrupper ->

Kontekstuell annonsering

Amedias aviser produserer om lag 1400 artikler hver eneste dag. Disse er inndelt i ulike kategorier basert på hva de handler om, eksempelvis “Vær”, “Sport” og “Bolig og eiendom”.

Som annonsør kan du målrette dine digitale annonsekampanjer mot disse kontekstuelle kategoriene, og dermed oppnå større relevans hos mottaker. En som allerede leser om bil vil kunne ha større interesse av annonser som også dreier seg om bil.

Når du målretter mot våre kontekstuelle kategorier blir ditt budskap eksponert for både lesere som er innlogget og som ikke er det.

Se våre kontekstuelle kategorier ->

 

CRM-match

Ved hjelp av CRM-match kan du målrette din digitale annonsering mot kundelister du allerede har. 

For å gjøre dette deler du som annonsør en liste med e-postadresser og telefonnummer med oss. Deretter matcher vi listen opp mot våre innloggede lesere, og retter din annonsekampanje mot dem.

CRM-match er trygt og ivaretar personvern, samtidig som det er veldig effektivt for deg som ønsker å kommunisere via våre aviser med kunder du allerede kjenner.

Les mer om CRM-match ->

Hvordan kan du kjøpe målretting i Amedia?

Du kan kjøpe målrettede annonsekampanjer direkte via en av våre rådgivere, eller selvbetjent via vår annonseplattform eller via programmatisk annonsering.

Alle våre muligheter for målretting er tilgjengelige via våre rådgivere og programmatisk, mens enkelte av våre målgrupper kan kjøpes selvbetjent i annonseplattformen.

Snakk med oss om målretting ->

Hva er målretting?

Hva er målretting?

Målretting er å tilpasse både budskap og markedsføring for å treffe spesifikke grupper av mottakere. Dette gjøres for å øke effektiviteten og relevansen i markedsføringen.

Begrepet målretting er bredt og omfatter alt fra flaten du viser markedsføringen din på, til gruppene du ser for deg at skal bli eksponert for den.

I Amedia Annonse bruker vi begrepet både bredt og spesifikt; det å annonsere i en gitt lokalavis er i seg selv en målretting mot en gruppe mennesker, mens du digitalt kan velge å målrette annonsekampanjen din mot bestemte segmenter av samfunnet.

 

Hva er en målgruppe?

Hva er en målgruppe?

En målgruppe i markedsføringssammenheng er en definert gruppe mennesker man innretter sin kommunikasjon og markedsføring mot.

Når vi i Amedia annonse snakker om en målgruppe, snakker vi som regel om de spesifikke datamålgruppene eller kontekstuelle kategoriene vi kan målrette din digital annonsering mot.

Datamålgruppene våre er basert på data vi innhenter om våre innloggede lesere på nett, mens de kontekstuelle kategoriene baserer seg på inndeling av artikler etter tematikk.

Datamålgrupper

Datamålgrupper

Våre datamålgrupper er basert på informasjon våre lesere gir fra seg når de er innlogget på en av våre nettaviser. Denne dataen beriker vi ved innhenting av informasjon fra offentlige registre, samtidig som vi anonymiserer leserne for å ivareta personvernet.

Med våre datamålgrupper kan du målrette din digitale annonsering mot alt fra kjønn, alder og geografi, til lesernes interesser og hvor mange de er i husstanden.

Når du målretter med våre datamålgrupper kan du nå akkurat de av våre innloggede lesere du er interessert i at skal se ditt budskap.

Les om datamålgrupper ->

Kontekstuell annonsering

Kontekstuell annonsering

Amedias aviser produserer om lag 1400 artikler hver eneste dag. Disse er inndelt i ulike kategorier basert på hva de handler om, eksempelvis “Vær”, “Sport” og “Bolig og eiendom”.

Som annonsør kan du målrette dine digitale annonsekampanjer mot disse kontekstuelle kategoriene, og dermed oppnå større relevans hos mottaker. En som allerede leser om bil vil kunne ha større interesse av annonser som også dreier seg om bil.

Når du målretter mot våre kontekstuelle kategorier blir ditt budskap eksponert for både lesere som er innlogget og som ikke er det.

Se våre kontekstuelle kategorier ->

 

CRM-match

CRM-match

Ved hjelp av CRM-match kan du målrette din digitale annonsering mot kundelister du allerede har. 

For å gjøre dette deler du som annonsør en liste med e-postadresser og telefonnummer med oss. Deretter matcher vi listen opp mot våre innloggede lesere, og retter din annonsekampanje mot dem.

CRM-match er trygt og ivaretar personvern, samtidig som det er veldig effektivt for deg som ønsker å kommunisere via våre aviser med kunder du allerede kjenner.

Les mer om CRM-match ->

Hvordan kan du kjøpe målretting i Amedia?

Hvordan kan du kjøpe målretting i Amedia?

Du kan kjøpe målrettede annonsekampanjer direkte via en av våre rådgivere, eller selvbetjent via vår annonseplattform eller via programmatisk annonsering.

Alle våre muligheter for målretting er tilgjengelige via våre rådgivere og programmatisk, mens enkelte av våre målgrupper kan kjøpes selvbetjent i annonseplattformen.

Snakk med oss om målretting ->