Skip to main content

Annonseformater

Her finner du informasjon om alle våre displayformater - fra mobilbanner til fullskjerm.

Native 1-sak

Plassering: Forside og artikkelside
Filformat: PNG
Device: Desktop, nettbrett, mobil
Pris: 300 kr.
Pris type: CPM
Materiellfrist: kl. 16:00, to dager før kampanjestart
Segmentering: Ja
Bilde (til native) – informasjon: Liggende format, anbefalt tyngde 100 kB (maks 500 kB). Bildet tilpasses automatisk 16:9 ved publisering.
Logo (til native) – informasjon: .png, liggende format, uten hvit bakgrunn. Tilpasser seg tilgjengelig område for logo.
Tittel (til native): maks 80 tegn
Stikktittel (til native): maks 35 tegn

Native i banner er annonseformater som ser ut som redaskjonelt innhold. Native-annonser oppnår ofte god oppmerksomhet og høy klikkrate. Tekst og bilde leveres av kunde eller byrå og settes sammen hos oss.
Spesielle materiellspecs
Landingsside: klikk-url må sendes med materiell
Format: Fluid, cross device (tilpasser seg ulike formater på tvers av alle enheter)
Bilde: Dimensjon 16:9, anbefalt 100 kB, maks 500 kB
Video: Mp4 video, 16:9. Anbefalt maks tyngde 50 MB (for tunge filer kan påvirke viewability), ingen maks lengde. Tale bør tekstes (starter uten lyd, lyd må aktiveres). Ingen logo eller slagord i video, den skal hovedsakelig fungere som illustrasjon til annonsetittel. Mulighet for 1:1 video på mobil (ikke desktop/tablet)
Logo: PNG (uten bakgrunn), maks 150 px bredde
Tittel: Maks 80 tegn (inkl mellomrom), stikktittel 35 tegn. NB! Andre begrensninger på 2-sak og 3-sak. Her kan du teste titler i forhåndsvisning.
Ekstra info

Native i banner er annonseformater som egner seg ypperlig for distribusjon av ferdig produsert innhold, både direkte og programmatisk.
Native kan lokaltilpasses ved å levere flere materiell. Alt vi trenger er bilde, tekst (maks 90 tegn) og logo.

Plasseringer: Desktop forside: midtbanner, netboard og Amedia Native plass
Artikkelside: netboard
Mobil: mobilbanner og stor mobilbanner